Cât a cheltuit un român ca să își transforme Dacia 1300 în mașină electrică. „Mai bine o lăsa cu motorul original”

O Dacie 1300 a fost convertită de un român entuziast într-o mașină electrică. Investiția a fost semnificativă, dar satisfacția obținerii omologării la RAR a meritat fiecare leu. Proiectul său, după ce a fost expus pe un grup al pasionaților de automobilism, a generat atât aprecieri, cât și critici răutăcioase.

„Modelul Dacia 1300 convertit la maşină electrică, având un motor de 40KW şi o baterie de 20KWh. A rezultat o putere de 41 CP. Maşina atinge o viteză maximă de 110 km/h într-o singură treaptă. Are o cutie de viteze mecanică, care provine de la o Dacia Papuc diesel.

Maşina a fost omologată la RAR (totul a fost în regulă), ieşind cu o autonomie de 155 km. Conversia a costat 26.000 € + TVA", scrie în descrierea făcută pe grupul Car spotting.

 Aşa cum era de aşteptat, postarea a adunat zeci de comentarii şi dezbateri aprinse.

„O modalitate bună de cheltuit banii dacă ai o pasiune. Alţii cheltuiesc pe tigări, ţoale, păcănele etc. Respect!", a scris un membru al grupului. Cei mai mulţi au apreciat rezultatul, însă au existat şi comentarii răutăcioase.

„Mai bine o lăsa cu motorul original" a comentat, un membru al grupului. „Nu vreau să dau hate moca, dar cât de prost poţi fii să dai 26 k euro ca să scoţi 40 de ponei şi 155 km de autonomie?", a scris altcineva.

Răspunsul a venit din partea altui comentator: „De ce vi se pare mult? 26k pentru ceva ce în esenţă e DIY, făcut din pasiune, nu e absolut deloc mult. Vi se pare puţin range de 155 km? La o maşină care cel mai probabil va ieşi în weekend la plimbare 20 km sau pe la vreo paradă? 150 km sunt suficienţi pentru o săptămână de navetă zilnică la birou în Bucureşti. Iarna. În trafic. Hai, fiţi serioşi! Bucuraţi-vă pentru pasiunea omului şi atât. Nu vă place, mergeţi mai departe. Aici omul chiar nu a deranjat cu nimic. Dacă era vorba de o modificare făcută pe genunchi, la vericu în garaj, care n-ar fi trecut în veci RAR-ul, înţeleg să vă simţiţi ofensaţi şi puşi în pericol în trafic. Dar NU e cazul. Maşina e omologată. E aptă de drum public. Spor! PS: congrats pentru proiect!".

Cod Rutier 2025. Ți se ridică maşina şi primeşti amendă dacă parchezi pe trotuar. Ce alte sancţiuni apar în noua legislație



de pe realitatea.net
Sent via IFTTT

Niciun comentariu

Random Posts

3/random/post-list